13 okt

13 oktober 2014 - Ba Đình, Vietnam

Goh dan ben je zomaar in vietnam!

Ik had natuurlijk bij aankomst in Hanoi een 3 dagen en 2 nachten tour geboekt, en wat was t mooi!
De eerste dag lange rit in de bus nadat ik om 7.30 werd opgehaald van me slaapplek!
ik was de eerste van de 15 die opgehaald werd dus kon een goed plekje uitkiezen.
3,5 uur in de bus en met op de helft een stop van een kwartiertje, maar met Vietnam wat langs flitste was t zo om!
Eenmaal in de haven van hanoi werden we met een klein bootje naar de grote boot gebracht! Zie foto's! Was allemaal goed geregeld, onze hutjes werden laten zien en er werd geluncht!
Hierna gingen we op weg naar de grotten! Was erg toeristisch moet ik zeggen, je liep in een grote groep achter elkaar aan want er waren natuurlijk nog meer groepen daar, het was erg mooi, het zou 11 miljoen jaar oud zijn en het is Door de Fransen ontdekt! Later ook nog bezocht Door Chinezen en die waren zo vrij om sommige rotsen met hun aantekeningen achter te laten!
Hierna gingen we naar een ander eiland om heerlijk te zwemmen voor een uurtje!
Eenmaal terug op de boot was de avond gevuld met een happy hour,kareaoke en een cursus 'Springrol' maken! Het was eigenlijk gewoon net als wat wij kennen, de Vietnamese loempia maar dan in rijstpapier! Eind van de avond heerlijk in slaap geschommeld Door de zee,haha

Volgende dag heerlijk ontbeten met toast, ei en fruit!
Hierna enkele uurtjes genoten van het schitterende uitzicht tijdens de vaart naar Pearl Farm, was op het water gebouwd; hier werden de oesters met de hand 'geinsimineerd' noem ik t maar, en 18 maanden bewaard, maar 30 % overleeft de gevangenschap en de rest heeft -niet altijd- een parel in zich! Deze worden natuurlijk weer op allerlei manieren verkocht!
Zelf vind ik t een aanslag op de natuur maar ja..hè!
Hierna zijn we weer een paar uurtjes door gevaren naar monkey island! Heerlijk gezwommen, maar een frisse duik was t echter niet want het water was gewoon warm! De apies daar leven gewoon in t wild en op al een meter afstand kon je ze bewonderen, ondertussen je tas goed vasthouden natuurlijk!
Hierna weer op de boot en zijn we op 1 van de eilanden gedropt! Iedereen had natuurlijk een ander boekingsbureau dus ook een andere hotel! Ik heb me spullen daar gedropt en ben met een weer naar tas strand gegaan! Savonds eten met de rest en nog lekker bij een barretje Gezeten!
Heerlijk geslapen wederom en de volgende morgen werden we al weer om 07.45 opgehaald om terug naar de boot te gaan!
Na 5 min in de bus weer eenmaal op de boot, hebben we nog 3 uur gevaren denk ik en kregen we nog een vroege lunch!
Terug in de haven weer in de bus terug naar Hanoi!!
Wat was t geweldig!!
Er was trouwens een Nederlands stel bij van mijn leeftijd en daar heb ik echt drie hele leuke dagen mee gehad! Alsof ik ze al jaren kon! Zo leuk!!

De volgende dag in Hanoi ging ik weer op een tour, dit keer naar Hoa Binh, uiteraard weer met een andere groep, maar ook weer erg leuk opgetrokken met 2 meisjes uit Brazilië, ja komt met backpacken echt alle landen tegen!!
En ja, weer 3,5 uur in de bus zitten, maar ook dit was geen straf met me flesje water, het uitzicht en de AC aan!
Mijn God wat was t daar ook weer mooi! We hebben gefietst daar door de dorpjes en genoten van de lokale bevolking! Hoe t rijst werd geplukt en verwerkt, shoppen, koeien langs de weg en de heerlijke zwoele warme wind!
Wat een heerlijke dag om mee af te sluiten!
Morgen weer terug naar bangkok om -nu echt- terug naar t zuiden af te reizen!
Vietnam wat was je geweldig!!