17 oktober

17 oktober 2014 - Phi Phi Islands, Thailand

Zo daar ben ik weer eens! Vanuit t hemelse paradijs genaamd Phi Phi Island!

15 oktober ben ik vanaf Vietnam naar Bangkok gevlogen waar ik om 11.00 uur aankwam.
Ik kon voor de makkelijkste weg kiezen en een taxi pakken naar hualamphong station maar dat deed ik niet en nam voor 5 baht een trein naar Hualamphong train station! (Het reizen gaat me inmiddels een stuk zekerder af) een taxi zou me al gauw 200 baht kosten.
Dus eenmaal daar aangekomen heb ik een ticket gekocht naar Sarut Thani, met een gekoppelde busreis naar phuket.
De trein ging pas om 19.30 dus heb vlakbij t station wat gedronken en me backpack daar achtergelaten om later terug te komen. Super vriendelijke mensen daar!
Verderop naar een hotel gegaan en gevraagd of ik de middag in hun zwembad mocht vertoeven, het was tenslotte nog maar half 2! En tegen een kleine vergoeding mocht ik daar de middag doorbrengen! Heerlijk!
Om 5 uur stond me tuk tuk alweer klaar om me terug te brengen naar het restaurantje! (Ik had een dealtje met de tuk tuk driver gemaakt dat ie me wegbracht en ook weer ophaalde van t zwembad)! Op de weg terug probeerde ie me nog een tussenstop aan te smeren maar daar trap ik natuurlijk niet in! De bekende trukjes van de tuk tuk drivers om geld te troggelen is een tussenstop maken! Als je dan bij winkeltjes stopt en je koopt daar wat krijgt de tuk tuk driver commissie daarvoor, als je niks koopt krijgt ie een benzine bon waar ie gratis mee kan tanken. Het was echter een waar avontuur in de tuk tuk, want hij dacht echt dat ie op t circuit reed! Mijn God!
Anyway, eenmaal weer terug in t restaurantje bij t hualamphong trainstation, daar lekker gegeten en met de eigenaar en nog 3 backpackers mooi aan gezeten!
19.30 ging de trein en ik vind t een heerlijke manier om te reizen, het scheelt je een overnachting en je slaapt bijna de hele tijd! Savonds in de trein met een meisje (ook een backpacker)gezellig gekletst over onze ervaringen! Wat zij ging doen, want ze begon net, en wat ik allemaal al had gedaan!
8.00 am kwamen we aan en zo netjes; ik deed me eerste stap op t perron in Surat Thani en er stond al een mannetje om me naar de bus voor Phuket te begeleiden!
Daar hebben we een uurtje gezeten en ontbeten! Wel fijn want de bus reis naar phuket was 4 uur met 1 pauze van een kwartiertje.
De busreis was okee maar ik had t de hele reis steen koud in me korte broek en hempie met de AC aan, ik had nog gevraagd of ze die uit wilde doen en dat deden ze ook maar ik bleef het koud hebben! Het laatste uurtje begon eindelijk de zon te schijnen ( het had aldoor geregend) en ik ging tegen t raam zitten en genoot van de warmte alsof ik voor de eerste keer de zon voelde in me leven! Zo koud had ik t!
Eenmaal bij de haven van phuket een ticket gekocht naar het phi phi eiland! En na denk ik anderhalf uur waren we er! Ik heb t aldoor koud gehad en kon ook niet beneden binnen zitten want daar was t nog kouder ivm de AC! Ik had niks geboekt daar op t eiland want stikt er van de resorts, hostels,en geusthouses!
Ik merkte nu dat ik echt ziek was! Rillingen tot en met, koppijn, longen vol en constant warm en koud! Ik had een geusthouse uitgezocht wat me wel okee leek, uitgelegd dat ik ziek was en ik heb van 17.00 tot volgende dag 11 op bed gelegen! ! Sochtends werd er nog aan me deur geklopt dat ze een kop thee vood me hadden, zo lief!! Niks gegeten, geen honger, alleen drinken, in de middag ben ik toch effe naar t strand gegaan en heb ik in de schaduw gelegen! Het ging al wat beter! Een beetje gegeten maar de koude rillingen bleven. Ik moest helaas 3 trappen op naar me kamer dus elke keer als ik boven was kon je me opvegen! Naarmate de dag vorderde leek t beter te gaan, de warmte en de zon doet je echt goed! Ik heb eind van de dag tot savond weer geslapen en ben savonds weer terug gegaan naar t strand (wat 3 min Lopen was)om naar een vuur show te kijken! Was erg mooi! Hoe ze kunnen spelen en jongleren met vuurstokken! Zie foto's! Savonds kreeg ik toch wel een beetje trek! En heb ik gamba's op een spies gekocht om op me kamer op te eten! op de weg naar me kamer liep er een meisje voor me dat zo dronken was dat ze de bochten al eerder nam van de weg dan dat ze werkelijk waren en vroeg ze of ze een gamba mocht! Ja tuurlijk meissie! Je zal wel honger hebben! Mijn God Haha! Na de heerlijk gamba's heb ik ook me padje ingekort en ben ik gaan slapen!
Volgende dag voelde ik me al een stuk beter! Iedereen vroeg hoe t met me ging van het geusthouse, zo lief!! en bij t uitchecken kwam iemand van de staff mijn tas naar beneden dragen!
Ik had ondertussen een Resort geboekt verderop om net effe wat meer comfort te ervaren haha! En het mannetje heeft met een kar mij backpack helemaal naar de pier gereden! Dat scheelde me enorm veel energie! Het was alweer zo heet om 11 s morgens!
Eenmaal op de pier stonden er weer andere mannetjes met een bordje van hun hotel of resort en werd ik netjes met een boot taxi naar een ander stukje van het eiland gebracht! Jongens jongens ik kan nu weer echt zien hoe mooi t hier is! EerGister dat ik aankwam was ik te ziek om fotos te maken en überhaupt te genieten van t uitzicht!
Ik heb nog steeds volle longen en moet nog veel hoesten maar ik eet alweer normaal!

Het is hier een groot resort en allemaal kleine bungelows op een berg waar je in verblijft! Je kan lopend naar t strand wat voor mij 5 min.lopen is of je kan de receptie bellen en dan komen ze je met zo'n klein karretje ophalen! Super fijn!
Het strand is wederom hemels! Ik heb vandaag gesnorkeld en zodra je t helder blauwe water in stapt zie je de vissen al nieuwsgierig om je heen zwemmen!
Zo veel verschillende kleuren, soorten en maten, ik zou willen dat ik daar foto's van had!
Hier verblijf ik tot de 20e en ga dan denk ik nog naar koa tao! Maar eerst hier naar heerlijk genieten maar dat gaat lukken nu ik me al veel beter voel!!

1. Mootje:
    24 oktober 2014
    Hee Jootje,

Je laatste weekend is aangebroken! Geniet er nog van en ook van je feestje vanavond. Duikbrevet halen is niet niks ;-)
    Stoer hoor.

X Mootje