25 oktober

25 oktober 2014

Nou daar ben ik weer eens!!

De laatste dagen op phi phi heb ik erg genoten!! Ik had na 1 nachtje op t resort toch weer wat anders geboekt, want t was toch wel erg duur en het eten was not includid dus t werd iets te prijzig allemaal! Ik ben weer teruggegaan down Town waar t toch veel gezelliger was met alle barretjes, restaurantjes en winkeltjes!
Ik heb die middag 2 Argentijnen ontmoet Alejandro en Julliana! Ook met deze jongeren 2 super dagen gehad! Lekker samen gerelaxed op t strand, savonds samen gegeten en alletwee de avonden doorgebracht in de reggeabar waar middenin een ring stond! Het was namelijk zo dat je als publiek kon vechten tegen iemand anders uit t publiek! Heel veel durfden dit aan, je kreeg een bitje, scheenbeschermers, hanschoenen en een hoofdbeschermer om! Je had uiteraard regels om t veilig te houden en er was iemand bij! Tussen de amateurvechters Door waren er ook professionele muay thai gevechten!! Dat vond ik heel gaaf!! Ze hadden een heel ritueel in de ring voor t gevecht en t gevecht ging allemaal heel gecontroleerd! Maar wat een klappen werden er uitgedeeld!! Super!!
De laatste avond Stefan, een Nederlander ook nog ontmoet! Ik vertelde van mijn plan naar Koh Tao en vanwege zijn geweldige tijd die hij daar al eens had gehad, besloot hij om mee te gaan! De volgende dag Namen we de bus en de nachtferry! Ook allemaal weer heel comfortabel! Je had gewoon een bed en en alles prima schoon! De volgende dag om 7 uur kwamen we aan 20 okt.
Eerst even ontbeten en omdat Stefan de weg daar al wist gingen we recht op het doel af!!
Big blue Diving Accommodation! Aangezien Koh tao het eiland is dat bekend is om zijn duiken , zie je die duikscholen overal!! Na eenmaal Ingechecked te hebben ging Stefan meteen die ochtend al duiken! Ik heb me duik brevet niet dus ik ging lekker op t strand relaxen en beetje de boel verkennen! Gedurende de dag dacht ik, okee als dat zo ongeveer het enige is dat je hier kan doen ( boottripjes weet ik onderhand wel) wat ga ik de komende dagen doen? 1 dagje strand okee, maar elke dag..dat vind ik een beetje boring..
Dus heb ik besloten om me SSI Open Water te gaan halen! Dit is een 3 daagse cursus waar je een wereld wijd erkend certificaat kan behalen! Ik heb altijd gedacht dat ik niet kon duiken omdat 1 oor niet klaarde tijdens 1 gratis duikles in nl..maar ik dacht ik ga t toch proberen!
De eerste bijeenkomst was ingevuld met 3 instructiefilms en de volgende dag begon eerst met mondelinge theorie en s middags gingen we oefenen in het zwembad!! Stappie bij Stappie werd alles uitgelegd en elke keer een nieuwe skill (vaardigheid)
We zaten in een groep van 6; 2 engelse,2 Duitsers en 2 nlders. Kitty, onze duikinstructrise was ook nl, en dat vond ik echt wel handig want de lessen waren in t Engels allemaal maar als ik iets niet snapte zei ze het in het Nederlands!
De volgende ochtend het theorie examen, wat ik toch wel lastig vond omdat alles in t Engels was, ik kreeg daarom hetzelfde examen maar dan in t Nederlands! ! Heel fijn!!
Deze gehaald en de middag gingen we meteen 2 duiken doen in de zee.
Ging allemaal heel goed en ook t klaren ging prima! Het is echt heel gaaf!! Zo veel vissen en zo anders dan op t wateroppervlak met je snorkel! Het ademen ging super ontspannen en op de zee bodem gingen we weer de skills oefenen die we in t zwembad ook gedaan hadden! Masker vollen lopen met water, en daarna met je lucht uitademen dit weer ontdoen, met je buddy ( met duiken heb je altijd een buddy, zodat je elkaar in de gaten kan houden)van lucht wisselen, als je zonder lucht komt weet je wat je nu moet doen! Heel veel andere skills, te veel om op te noemen! Oh wat was t gaaf!! De volgende en laatste dag ook weer 2 duiken gedaan, om af te ronden! En daarna met het terugvaren naar de kust, beetje gekeet met de hele groep zoals van de boot duiken/springen etc! De laatste 2 duiken werden van voorbereiding tot na dat we het water weer uitgingen allemaal op video gezet, alles werd gefilmd! En savonds met het vieren dat we het gehaald hadden,werd deze in de bar met alle andere groepen met duikers gekeken onder het genot van een borrel! De dvd waar alles opstaat heb ik gekocht! Die kans maak je niet gauw meer mee dat je gefilmd wordt Door een prof! Hierna zijn we met onze duikgroep gaan eten Down Town en hebben we een kleine kroegen tocht gehouden!! Wat was t leuk!! We hadden zo'n leuke groep!!! Iedereen was maatjes van elkaar!! Bij een bar nog touwtje gesprongen dat onder vuur stond!! Super gaaf!!
Ik heb gewoon me duikbrevet! Zo gaaf! !
Nu zijn we onderweg naar bangkok! Om me reis langzaam naar huis te beginnen! We zitten nu 4 uur op de boot naar champhong en dan nemen we de nachttrein naar bangkok!
Koh Tao, wow wat was t gaaf!!!!!!!

1. Ingrid & Eckhard:
    25 oktober 2014
    Wat zullen wij je verhalen missen als je weer thuis bent!
    Nog een fijne rest vakantie en een goeie vlucht terug.
    Groetjes uit Koblenz
  2. Pap en mam:
    Toppie Jolanda .....!!!
    we zijn met recht trots op je...je zit nu in de nachttrein en we wensen je natuurlijk ook een hele goede vlucht, naar 't platte Holland..........wat ook heel mooi is....!!'
    Nog ff lekker genieten van de laatste dagen....!!!!!!!

Dikke zoen van ons
  3. Jessica:
    25 oktober 2014
    Lieve meis, geniet er van nog even en dan weer naar t koude land... Ik mis je wel een beetje maar ik vind t super dat je dit meemaakt! Bijzonder mooi! Dikke kus van jess en genieste nog ff!
  4. Ellen Sinnige:
    27 oktober 2014
    Goede reis terug ,nog ff lekker genieten.liefs tante ellen