dag 11 en 12

12 september 2014 - Pemenang, Indonesië

Gister een daggie strand wederom naar kuta beach!! Dat is overs van een half uurtje lopen over t strand! Daar is t iets drukker Enzo! Eergisteravond had Danny met een vriend afgesproken die hij kent via een vriendin in nl! Het heette surfer club! Daar een erg leuk jongen ontmoet Ramon met wie ik gister een dagje strand heb doorgebracht! En s avond nog samen gegeten! Erg leuk!!

Vandaag met Arjen en Danny doorgereisd naar de Gili-Ilands, met de boot! Mijn God wat is t hier mooi! Echt een paradijs op aarde!! Blauwe doorzichtige zee en een wit strand! De straatjes zijn erg smal en er rijden geen auto's of brommers!! Alleen te voet, fiets of met een koetsje achter een paard!
Vandaag ook me was laten doen Door de gastvrouw van t hotel waar we vanacht voor t eerst slapen, 40.000 IDR dat is bijna 3 euro!!
Vanavond effe kijken wat hier te beleven is,het plan is hier 3 dagen te blijven en dan terug naar Bali!
Xxxx van de Gili-ilands

1. Ingrid & Eckhard:
    12 september 2014
    Wat beleef je veel, we genieten van je verhalen, jammer dat de foto´s meestal verkeerd staan. Bali kennen wij ook, we waren daar een week toen we terug vlogen van Nieuw Zeeland. Al die offertjes die op de hoeken van straten branden, vonden we geweldig. Een avondje met balinese dansen is ook fantastisch, probeer een echte opvoering te krijgen, niet zo´n toeristen ding. De kleren zijn dan nl. veel mooier. Groetjes uit Koblenz.
  2. Pap en mam:
    13 september 2014
    Hallo Jolanda en Danny...we zitten mooi achter de laptop met ome Joop en tante Sjaan .Jouw verhalen en foto's gezien en gelezen.
    We genieten hiervan hóór...!!!!!!!!!
    Je moet de hartelijke groetjes hebben en veel plezier gewenst.
    Nou lieverd tot later...héééél veel plezier
    Ze zijn hier vandaag een daggie...!! Heel gezellig....!!
  3. Fenna:
    14 september 2014
    prachtige foto's jollie, deze dag is onze kristel jarig, was wel lekker weer maar lang niet zo warm als jij t daar hebt. De herfst begint hier zijn intrede al te doen, men zegt dat hij vroeger is dan anders, we hebben nog mooie dage, maar je kunt het wel merken vooral s'avonds wordt het al wat kouder. Brr ik zie er tegen op de winter, normaal was ik lekker aan t werk en nu moet ik ff iets anders gaan bedenken voor de lange dagen, maar t zal mij wel gaan lukken, ben hier zeker van. Veel liefs en laat je even weten hoe het in nederland gaat oke???? Nu speelt de discussie hoog op over onze lieve zwarte Piet. Men heeft de liedjes verandert en wenst dat ze in alle scholen anders worden gezongen, alles met zw. Piet erin is eruit gehaald. Langzaam aan gaan toch de zw. Pieten verruild worden voor een Witte Piet. Waar zijn ze hier mee bezig in dit land. Doordat 1 vrouw is uitgemaakt voor zw. Piet vanwege haar huidskleur moet heel Nederland hieronder gebukt gaan. Ik snap de Nederlandse regering niet, iets wat al jaren een traditie is, wordt zomaar weggeveegd. Die lieve zwarte Piet waar de kindertjes zo dol op zijn, die altijd grappen en grollen maakt en de pakjes voor de sint rond brengt. Nog even en dan over 50 jaar waren wij in een land waar wij de allochtonen zijn. grrrrr

xxx Fenna
  4. Tante Jook:
    15 september 2014
    Hè Jolanda,je wist het nog niet, maar je wordt ook door ons achtervolgd. Wat een reis zeg ,niets voor mij zo ver van huis.
    Veel plezier gewenst door oom P en tante J.
  5. Diana barrow:
    15 september 2014
    Hey Jolanda
    Duurde ff voor ik je heb opgezocht, maar heb gelijk ook wat meer stof om te lezen.
    Je hebt een prachtige vakantie zo te zien. Vooral dat bezoek aan de vulkaan (jaloers op je!), prachtig allemaal.
    Geniet lekker van je vakantie.
    Groetjes Diana
  6. Linnie:
    16 september 2014
    Lieve Jo, ja eindelijk een bericht van je nicht. Lieve schat wat ben je aan het genieten als ik die zo zie en lees. Toch wel een klein beetje jaloers hooooor :P. Heel veel plezier nog and i'm watching you. Dikke kus xxxxxxxxxx
  7. Rita Sinnige:
    16 september 2014
    Geweldig Jolanda,wat een avontuur, lekker genieten en alles opnemen. Lieve groet tante Rita.
  8. Audrey:
    18 september 2014
    Hoi Jolanda! Wat stoer van je - zo'n verre reis! Het klinkt alsof je erg geniet. Super! Veel plezier nog daar! Liefs, Audrey