dag 19

19 september 2014 - Kuta, Indonesië

Jeetje!! Het is alweer 19 september!
Ik heb een week niks geschreven maar zoveel gedaan, dat kun je wel aan de foto's zien!
Ik zit op dit moment in een soort lobby van ons hotel met een borreltje, nog rosig van t strand!
Vanaf maandag zijn we van de Gili-ilands teruggekeerd naar Bali,kuta!
We hebben een knap hotel met AC en elke dag een schoon bed, dat was wel anders op Gili-Ilands (Trawangan; zo heet 1 van de Gili-ilands) maar dat was ook wel stukken goedkoper!
Gister en vandaag naar kuta - beach geweest! Daar hebben we inmiddels wat locals ontmoet,vrienden van ramond uiteraard, dus dat is ook gezellig,
Gisteren surf les gehad voor een uur! Na 2 liter zout zeewater te hebben ingeslikt is het me gelukt om 4 keer op een golf naar de kust te surfen! Dat was echt heel gaaf!! Maar de golven zijn zo sterk en veel en hoog dat ik op een gegeven moment helemaal stuk was!! Maar t was t waard! Ik heb gesurfd!!

Van de week voor de eerste keer echt geraft! Oh dat was ook zo gaaf en erg spannend maar t viel erg mee hoe diep we elke keer vielen van een waterval! De gast die met ons mee was als gids deed t ook heel leuk!! Expres de boot omkeren zodat we achterstevoren de waterval afgingen! Zeiknat natuurlijk!
Ook kwamen we langs een soort rots hoog aan de oever waar je op kon klimmen en dat zo van een paar meter hoog het water in kon springen! Die van drie meter durfde ik zonder moeite maar die van t (leek wel 10 meter ) daar scheet ik toch wel een paar kleuren van!! Dat was toch hoog!! Ik klom er wel op maar ging na zoveel twijfelen toch weer na beneden! Mijn God! Ik heb toch maar naar me onderbuikgevoel geluisterd! Ik heb er geen spijt van want ik doe genoeg dingen die ik wel durf;)

Een dag later gingen we op de scooter met ze vijfen naar een kust waar je heel veel watersporter kon doen!
Ik heb bij Arjen achterop de jetski gezeten! Dat ging echt knoerthard,super gaaf! En ik ben zelfstandig gaan parasailen!! Het stelde niks voor Hoe lang je in de lucht was maar het was toch gaaf!! Er stond beneden een man met een rode vlag en een blauwe vlag! Zo wist je welke kant je op moest sturen! Ik eenmaal in de lucht zag ik die gast toch niet meer! Alleen maar miertjes! Haha gelukkig uiteindelijk allemaal goedgekomen!! En ook wederom weer gesnorkeld! Dat is erg mooi hier! Je zwemt tussen veel verschillende kleuren vissen! Ook een keer een schildpad gezien! Super!!

Vandaag heb ik een ticket geboekt voor Thailand! ! Maandag 12.00 vlieg ik naar Bangkok! Spannend!!

Ik vind t trouwens super leuk Hoe iedereen me volgt! Erg leuk om jullie reacties te lezen! Ik kan niet reageren op reacties van jullie maar wel bij deze in een reisverslag!

Ik weet trouwens al een aantal woordjes in het indonesisch!

Trimakasi = Dank je wel
Sama Sama = graag gedaan
Salamat makan = eet smakelijk
Tos = proost
Geen idee of ik t goed schrijf;)

Heel veel Nederlandse worden hier ook zoals: handoek, asbak, knalpot (uitlaat)
Gratis!
Het schijnt dat Barak Obama hier gewoond heeft als kind in Jakarta!

Grappige weetjes

Nou tot de volgende keer!! Geniet van de foto's!
Liefs Jolanda

1. Ellen Sinnige:
    20 september 2014
    Go Jolanda wat geniet ik van je reis verhalen.supper.
    prachtige foto's. genieten hoor.
    wat lief dat je marieke nog ff feliciteerde met haar verjaardag via faceboek.tot je volgende verslag,zie er weer naar uit.
    gr. tante Ellen
  2. Pap en mam:
    21 september 2014
    Hallo Jolanda,
    We hebben weer genoten van je spannende momenten....!!!
    en mooie foto's.
    Ik zie het helemaal voor me...hoe je geniet..!!
    Morgen,(als het goed is lig je zelf nu in bed) ga je naar Tailand,ook weer spannend hóór.
    We vinden het fantastisch dat je zó geniet....een goede vlucht...je gaat nu alleen verder...doe voorzichtig en pas goed op jezelf.!! We kijken alweer uit naar je volgende verslag.
    Gister heb ik met tante Ellen de Dam tot Dam loop gelopen,was ook erg leuk.
    Maar vandaag is de herfst toch dichterbij gekomen,gister nog 24 graden en vandaag 16.
    Lieverd een hele dikke kus van pap en mam