dag 3

3 september 2014 - Jogjakarta, Indonesië

Hoi allemaal!!
Nadat we vanmorgen vertrokken uit Jalan jaksa(centraal jakarta) zijn we naar het station gelopen! Het was 20 min lopen maar dat is nog best afzien met zo'n zware tas op de rug in de brandende zon haha! Het is was erg druk op de straat , heeeeeeel veel auto's en brommers, je kan wel nagaan wat voor smog dat geeft! Je neus prikkelt ervan en soms slaat t gewoon op je longen, het lijkt super chaotisch in t verkeer maar iedereen lijkt wel rond ze hele hoofd ogen te hebben zitten, want ze zien alles van elkaar! Maar ja, dan moet je dus oversteken! Wachten op een gaatje zonder verkeer maar die komt gewoon niet, zoo druk! Maar het blijkt dat je gewoon moet gaan lopen en goed blijven kijken natuurlijk maar dan stoppen ze pas!! Echt ongelooflijk! Loop je daar tussen de rijdende auto's en brommers! !

Maar goed dat overleefd, om het station tickets gehaald,dat was om 12 uur ofzo en de trein ging pas om 16.40, okee...haha nou we hebben de backpack in een locker gedropt en zijn weer wat rondgelopen in stinkiestad! Je ziet heeeeeeel veel mensen langs de winkeltjes zitten en groepjes Enzo, en op de stoep van die kleine eetkarretjes waar ze terplekke wat voor je maken! Nou dat doen we dus niet natuurlijk wat je ziet het vlees in de brandende zo'n liggen zonder koeling! Als we wat aten was t ergens met bediening haha

Uiteindelijk in de trein gegaan dus om 16.00 en nu net om lokale tijd om 00.30 pas aangekomen! Beetje geslapen in de trein en daarvoor nog mie goreng gegeten. Ik had in t vorige hotel beetje gegoocheld waar je goedkoop een hotelletje kon vinden in yogyakarta en opgeschreven in een boekje..onderweg heb ik namelijk geen Internet. .eenmaal daar met een fiets taxi naar de straat gebracht en bij een hotel gedropt! Dit zag er prima uit inclusief ontbijt 200.000 idr dat is echt niet duur, er is zelfs een zwembad, hier maak ik morgen ochtend een foto van!

Nu gaan ik eerst es douchen het was een lange dag!! Maar wel super leuk!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frits, Antoinette, Brasco & Elaine:
    3 september 2014
    Hè (tante) Jolanda,

We hebben net je eerste reisverhaal gelezen! Wat leuk om te lezen en zien hoe het je vergaat!! Leuk om je zo te kunnen volgen hoor. Ook voor de pukkies, die vinden de foto's van tante Jolanda in AZIE ( zoals je het ze geleerd hebt haha) ook heel leuk! Dikke knuffels van ons allemaal!