dag 24

24 september 2014 - Nong Han, Thailand

Zo daar ben ik weer!
Gister ben ik vanaf het MHC- guesthouse vertrokken om de nachttrein van bangkok naar Chang Mai te pakken! Ik kwam om half 5 pm bij het station aan, heb me backpack gedropt en lekker wat gedronken en thaise red curry gegeten,zooooo lekker!!
Lekker gerelaxed en om 19.30 ging de trein naar Chiang Mai, ik was erg benieuwd hoe het zou zijn in de nachttrein, ik had wel wat gelezen op internet maar had niet gedacht dat t zo comfortabel zou zijn!!!
Het ziet er heel smal uit net als in de gewone trein maar de 2 stoelen (waar je iemand tegenover je zou hebben was ook voor jou! De zitvlakken werden naar elkaar uitgeschoven en je bed werd gewoon opgemaakt! Hoeslaken, kussentje en een overtrek! Lichte AC dus niet te koud en jootje lag op het upper bed! Boven de stoelen was namelijk ook nog een bed wat ze uitklapte! Super relaxed!!De gordijntjes kon je dichtdoen dus je zag niemand Door t gangpad lopen!! Ik heb met me domme hoofd helaas geen foto's hiervan gemaakt! ; )
Ik had nog wat gekletst en gedronken met een ander Nederlands stel en heb geslapen tot half 9 volgende ochtend! Ideaal en scheelt weer een overnachting in een hotel!
Op schema om 10.00 AM kwamen we aan en ben met een taxi vanaf t station naar het hotel gebracht, wat ik in bangkok al op me mobiel had geboekt!
Ook hier werd ik weer super hartelijk ontvangen! Pepe, de eigenaresse, wees me mijn kamer en ik kon lekker effe heerlijk douchen en relaxen! Het ziet er allemaal erg fris uit en zelfs de voegen in de badkamer zijn schoon! Dat heb ik nog niet eerder gezien!!
Goede wifi- verbinding hier, dus op me telefoon gekeken wat je hier in de buurt kon doen! Watervallen tour in de bergen!
Beetje geïnformeerd bij de dochter van Pepe, 'Daan' die de tourtjes en boekhouding etc doet!( Familie bedrijf) en zij moest toch in de stad zijn dus kon ik mooi meerijden!
Nou eenmaal daar, ik heb me ogen uitgekeken! ! Zo mooi!! Zie fotos!!
1 keer was ik bij een waterval aan t zwemmen, had wat locals ontmoet, gezellig! En ik had al eerder een bord zien staan met de text, als t water verkleurd of stijgt ga dan onmiddellijk uit t water! Geen idee natuurlijk hè wat dat zou moeten betekenen, hoe zou t water moeten verkleuren?
Ik zat dus mooi onder de watervallen en liet t kletterende water op me schouders, net een massage, waarop een toezichthouder opeens naar me toe schreeuwde dat ik t water uitmoest! En ja hoor er kwam allemaal bruin water van de waterval en t water begon super snel te stijgen, ook waar ik dus via rotsen in t water naar de waterval toe overheen was gelopen! Ik snel alles aan doen en ik kon nog net ontsnappen!! Gelukkig hielp de toezichthouder me een handje!
Verder heerlijk genoten van de natuur en spannende paadjes, zoals ingrid uit Duitsland altijd zegt! ( goede kennis van me ouders)
Pepe haalde me ook weer op, daar mocht ik natuurlijk wel een kleine vergoeding voor betalen, t was tenslotte 20 min. Van t hotel af!
Eenmaal terug bij t hotel eind van de dag kon ik weer douchen want je zweet je helemaal rot buiten, zo warm en klam!
Toen heb ik de fiets gepakt, mocht ik lenen van Pepe om beetje de boel te verkennen, ik heb super local gegeten, het meisje van t eettentje verstond geen woord Engels! Met gebarentaal iets kunnen regelen, het was lekker! En ik had gezelschap van 3 grote thaise zwerfhonden!! Me laatste beetje kon ik echt niet meer op, zet het meisje t voor ze neer en laten de honden het staan!! Nou ja zeg! Dan niet!!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid & Eckhard:
    24 september 2014
    Dat het water ineens stijgt, betekent meestal dat er in de bergen opeens veel regen is gevallen. Dat hebben wij hier ook vaak bij kleinere riviertjes in de bergen, en zelfs de moezel is regelmatig heel vies bruin als het in Frankrijk aan het gieten is.
    Spannend wat je allemaal beleefd!! Groetjes!