dag 25, tourdag Nr 1

27 september 2014 - Nong Han, Thailand

Wauw!! De 3 daagse tour was werkelijk fantastisch!!
De eerste dag werd ik om 10.30 opgehaald en we waren in totaal met 12 mensen! Duitsers, Fransen en 3 nlders, waaronder ik!
We gingen eerst bij een grote markt wat inkopen doen als je dat nog niet had; toiletpapier, water, muggenspray en evt een regencape.na weer een uurtje rijden, werden we gedropt, samen met onze gids Mike en kregen we instructies over hoe de dag zou verlopen! Hierna begon de wandeltocht! Ik heb wat afgevloekt in mezelf!! Werkelijk waar!! We moesten een uur een helling op lopen en ik had een kop als een tomaat!! Mijn God! Maar eenmaal aangekomen met uiteraard meerdere pauzes, was ik t zo weer vergeten!
We kwamen aan in een lokaal dorpje, waar de kippen, hanen, honden losliepen en de varkens relax te knorren in een 1 bij 2,5 m houten hok, niets vermoedend dat ze waarschijnlijk binnenkort de maaltijd waren! Alles heerlijk primitief en zelfgebouwd! We konden lekker effe ons eigen gang gaan, slaapplaats bekijken, beetje de boel verkennen en samen kletsen! De kindjes van t dorp zijn opgegroeid met toeristen dus die waren ook alles behalve verlegen!
Mike, onze gids, had heerlijk gekookt, t vuurtje werd gemaakt en we gingen binnen eten want t ging regenen als een malle!!
Na t eten werden er bamboopancakes gemaakt; het pannenkoekbeslag zoals wij t ook kennen werd in een bamboestengel gegoten en gestoomd boven t vuur! Je pelt de bamboe stengel als een banaan en je hebt een heerlijke cake achtige vulling!
Savonds gingen we met z'n allen in een kring een spel kaarten doen, het zou een wereld bekend spel zijn maar ik kon het niet! Het heet King; het is een drank-kaart-spel maar aangezien ze alleen maar bier hadden en whisky deed ik maar mee met me fles water! Dit vond de groep maar raar merkte ik, maar ja ik weet inmiddels dat ik bier en whisky echt niet moet! Desondanks was t erg gezellig en ging iedereen een beetje rond middernacht naar bed, op een paar laatblijvers na! Het slapen was goed te doen, helaas had me buurvrouw de klamboe in gebruik een die sliep al dat ik ging slapen en het was dus de bedoeling dat je die deelde! De muggen hier zoemen niet maar pikken wel dus je kan wel raden dat ik de volgende dag helemaal onderzat, vooral me benen en rug, ik had muggenspray opgedaan maar blijkbaar zijn die krengen immuun!!!

1. Jessica:
    27 september 2014