dag 29

29 september 2014 - Wiang Tai, Thailand

27 september me laatste nacht geslapen in San Sai, bij Golden Cupids Hotel!
Ik moet zeggen dat ik een erg lekker bed had maar dat ik helaas slecht slaap omdat ik zo onder de muggebulden zit!
Ik kan er op zich wel mee in slaap komen maar ik wordt constant wakker van de jeuk! Super irritant!

Maar goed dat daar gelaten, volgende morgen heerlijk ontbeten en Pepe de eigenaresse vergezelde me, zo'n hartelijk mens!! Ik kreeg toast, pannenkoeken met banaan en heerlijke soorten fruit die ik thuis niet ken en nog verse jus van de sinaasappels uit eigen tuin!
Hierna mijn spullen gepakt en uitgechekt en Daan (dochter van Pepe ) was zo lief om mij naar t busstation in chiang mai te brengen!
De bus om half 12 AM gepakt en op naar Pai, het was 3 uur rijden maar met AC en het prachtige uitzicht Door de bergen was t zo om!
Ik had de vorige avond een guesthouse geboekt! En volgens de reviews was dit the place to be voor backpackers! Je kon kiezen uit een dorm!( gezamenlijke slaapkamer) of een privé hutje! Ik ga toch liever voor t privé hutje!

Op me mail stond Hoe ik moest lopen vanaf het busstation in Pai en het was makkelijk te vinden!
Daar aangekomen; 'The purple monkey guesthouse' werd ik erg kort verwelkomt door een meisje wat wat jonger was dan ik denk ik, ze zuchte nog net niet bij t opstaan! Het hutje zag er goed uit opzicht, het stond op stevige balken en het hutje zelf was van bamboe gemaakt, ook binnen alles van bamboe en riet! Er zat een zeil aan de binnenkant van t plafon voor evt lekken denk ik! De ruimte was 5 bij 5 meter ofzo en ik kon net langs t bed lopen, om zo met 3 planken naar beneden in mijn badkamer te komen! Ook dit was allemaal bamboo en de grond van sement gelegd..De douche was wel warm dmv een klein boilertje, de wasbak zat onder de mieren en er zat daar ook-natuurlijk in mijn hutje- een super HUGE spin!! Maar hij bleef netjes op z' n plek zitten! Dan vind ik t prima!
Goed, dat was nog te doen, maar ik begon stiekem een beetje spijt te krijgen van deze boeking! Vooral toen ik een super grote kakkerlak op me beddengoed zag die zich probeerde te verstoppen!!
$^€*&€$@#^*() GATVERDAMME!!! ik vind ze niet eng maar ik moet dat niet in me bed s nachts!
Savonds ging ik bij een gezellig tentje met met live muziek, thaise curry eten! Dat is inmiddels echt me favoriet!! Zo lekker!!! Groen, rood, geel maakt me niet uit!
Savonds heerlijk in me boek gelezen een paar uur in me hutje en ja toen slapen...ik had die avond al weer wat kakkerlakken zien wegschieten en dus probeerde ik t muskietennet goed in te pakken dat ze er niet tussen konden om met mij het bed te kunnen delen!
Nou je raad t al..ten eerste niet kunnen slapen van de muziek en geschreeuw van jongeren, de jeuk speelde op en de kakkerlakken stonden op me netvlies getekent! Bagger geslapen!!! Paar uurtjes! Dit was de ergste nacht van de hele vakantie!! Tenminste dat hoop ik want erger hoop ik niet dat t ooit nog word.
Volgende ochtend ontbeten bij een lokaal restaurantje, Frans ontbijt, wentelteefjes met honing, een fruitshake en gemengd fruit! Heerlijk
Ik had gister een tourtje gepland en me gids en afgesproken dat ze me bij de brug kwam op halen om 9.00 uur!
Mooi op de scooter achterop Door Pai gereden, wederom tempels gezien, van de ontzettende mooie natuur genoten, dat verveeld echt niet, zonnetje we werd wat heet, 32 graden dus overal de schaduw opgezocht! De gids was ook super aardig hoewel haar Engels wel wat beter kon!
Weer een waterval bezocht waar je aan de zij kanten op de rotsen om hoog kon klimmen, ik heb t geprobeerd en ik had geen grip dus heb ik naar me onderbuikgevoel geluisterd en ben weer terug gegaan! Hahaha had ik effe geluk; na 5 min ging t regenen en t hield niet meer op! Rond 15.00 richting de stad teruggegaan en een paar keer gestopt want t kwam echt met bakken naar beneden!
Putu de gids, bracht me terug naar insectenhotel en ik heb me spullen gepakt en ben gaan uitchecken! Ik had nog een nacht staan maar dat kon me niet schelen ik zou hier niet nog een nacht blijven! Voor geen goud! Het verhaal verteld en ze gaf me sterk t gevoel dat ze me niet geloofde want ze had eerdere gasten er nog niet over gehoord, er kwam een kort excuus achteraan en heb t insectenhotel achter me gelaten! Ik had wat gelezen over MrJan's guesthouse en dat was iets van 300 mtr verderop!
Wat ben ik blij zeg dat ik verder heb gekeken!
Voor nog minder heb ik een super schoon en nette slaapplek! 100 baht per nacht!
De russische buurman is ook alleen en na wat gepraat te hebben gaan we mooi samen eten! Beter dan alleen!
Alles toch weer goed gekomen!
Ik heb geen foto's van mijn vorige kakkerlakken hotel genomen want ik was te haastig om daar weg te gaan haha!
Ik denk dat ik hier wel effe blijf.
Liefs jolanda
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pap en mam:
    29 september 2014
    Nou Jolanda ,dat was weer een super ervaring...je bent er nu al weer vier wkn....Gister had ik lekker gebabbeld met Ingrid,ze vertelde ook,als je eenmaal op de helft bent,dan gaat het supersnel...maar je gaat vast nog heel veel beleven....!! En we zijn blij dat je zo goed naar je (" onderbuik" ) gevoel luistert...!!
    Lekker genieten en wij genieten van je spannende verhalen hóór...!!
    Dikke kus van pap en mam
  2. Jessica:
    29 september 2014
    Gatver! Op tenerife zag ik ze ook lopen, gelukkig niet in het hotel maar in z'n casino en de club! Je mag ze niet dood trappen he, al wil je dat wel.. je kan de eitjes meenemen onder je schoen die ze bij zich dragen. Gatver. Gelukkig ben je nu beter af! Kus
  3. Linnie:
    30 september 2014
    Hey lieffie, ik ben weer helemaal bij. Wat maak je toch veel mee. Ik vond het super om ff met je te chatten afgelopen zaterdag. Ik zie gewoon je gezicht voor me, met al die insecten hihi (ik heb ze ook liever ook niet in mijn bed hoor). En al die prachtige foto's. Alweer op de helft van je vakantie het gaat erg hard. Enjoy lieve schat. Dikke kusssss
  4. Mootje:
    1 oktober 2014
    Hee Jootje,

Wat een mooie leuke verhalen. Super dat je zo veel kunt doen daar! En zo speciaal. Super gaaf om op een olifant te rijden.
    Geniet van je laatste 4 wkn. X Mootje
  5. Fenna:
    3 oktober 2014
    he jollie, moet er niet aan denken, kakkerlakken, laatst toen wij in cyprus waren hebben we ze zien lopen, grrrr wel 8cm groot, maar t hoort erbij, komt door de warmte.ze gaan vanzelf weer weg, maar toch!!!!!!!!
  6. Ellen Sinnige:
    4 oktober 2014
    We genieten volop van je reisverslagen en je foto's.
    Lieve groetjes tante Ellen