3 okt t/m 6

7 oktober 2014 - Bangkok, Thailand

Hoi allemaal!!
Goh wat gaat de tijd snel!! Ik heb alweer zoveel gedaan in een week!

Na het stadje Pai in het noorden ben ik teruggereisd naar Chiang mai met de bus wat 4 uur duurde, goed te doen met 1 stop en AC in het busje.
In Chiang Mai heb ik toch weer t Golden Cupids Hotel opgezocht om daar 1 nachtje te blijven voordat ik naar bangkok terug ging!
Pepe en Jen verwelkomde me weer als familie en heb daar nog heerlijk een relax dagje bij het zwembad met me boek doorgebracht! De volgende dag ben ik samen met Jen een ticket gaan halen voor de nachttrein en zijn we de stad nog effe ingegaan samen.
Om 17.30 pm ging de trein wat wederom geweldig was, heerlijk geslapen in een upper bed! (Zie fotos) en de volgende ochtend om 9.00 kwam ik aan in Bangkok!
Uiteraard had ik al wat geboekt midden in het populaire Khao San Road! Me spullen naar me kamer gebracht en tijdens t zoeken van me ontbijt, kwam ik Paul tegen, een Australiër die ook alleen reisde, hier heb ik vervolgens de rest van de dag tempels mee bezocht hier in de stad. Savonds mooi samen wat gedronken en gegeten! Ik ging de volgende dag lekker relaxen, beetje shoppen en de toerist uithangen! Savonds weer met Paul afgesproken, wat cocktails gedronken en andere mensen ontmoet waar we super mooi aan mee hebben gezeten! Ik heb zowaar schorpioen gegeten, op de foto's zie je wat ik er van vond!! Haha Het smaakt naar zout en t is knapperig. Nou ja weer een ervaring rijker! De daarop volgende dag hebben Paul en ik samen een tour gedaan, watervallen van Erawan National Park! Wat was dat mooi zeg!! Alsof het was aangelegd zo mooi! Het water was helder blauw, je kon van sommige watervallen afglijden, wat ik ook heb gedaan! Super!!
Hier waren ook vissen die je dode huidcellen eten, net als Dr.Fish maar hier zaten ook gewoon grote vissen aan je tenen te sabbelen!! Ik heb gegild van t lachen!! Wat was dat gek zeg!!! Eenmaal in het diepere water zaten ze ook gewoon aan je, kan je het voorstellen: je ziet ze niet meer omdat je in het diepere water zit maar je voelt ze aan je plukken! Oh my buddha!!

Eenmaal na de watervallen, werden we naar het Tiger Camp gebracht!
De tijgers daar zijn grootgebracht Door monniken! Een begeleider nam je bij de hand en zei waar je mocht zitten bij de tijger en waar je ze mocht aanraken! Het ging allemaal heel gecontroleerd, en er waren andere medewerkers van dat kamp die met jou telefoon foto's van je maakten!!
Super vet!! Zoo dichtbij! En aangeraakt! Wat zijn ze groot in t echt!
Ook weer een super leuke dag gehad!
De reis terug in het bussie duurde iets van 3 uur, en het spoelde van de regen!

Savonds met Paul mijn reisplannen door besproken omdat ik Door ga naar t zuiden en hij daar al is geweest!
Erg handig!!

Morgen hoop ik me reis al voort te kunnen zetten naar de eilanden in het zuiden!

Wordt vervolgd!!
Liefs mij

1. Ingrid & Eckhard:
    7 oktober 2014
    We zaten alweer dagelijks te wachten op een nieuw verhaal.
    Geweldig wat je weer hebt beleefd!
    Nog veel plezier en mooie ervaringen gewenst.
  2. Pap en mam:
    7 oktober 2014
    We worden toch zó enthousiast van jouw verhalen Jolanda...!!
    We hebben wel ge watchtappt en geskypt....maar zo met die prachtige foto's erbij maakt het wel compleet hoor...!!
    En maakt de afstand op deze manier ook niet zo groot.!!
    Je bent alweer over de helft,het gaat voor ons ook vlug.
    Lekker genieten.....alles opzuigen...om het nooit meer te vergeten.....!!!!
    Dikke zoen van ons.
  3. Arjen:
    8 oktober 2014
    Wauw jootje, ziet er fantastisch uit! Mooi dat je t naar je zin hebt! zie ook dat je de scoopys/scooters hebt ontdekt ;). Ben benieuwd hoe je t zuiden gaat vinden! Geniet ervan!